Hur mycket kan man skryta

upp sin hund? Alltså.
Jag orkar nästan inte göra det länge. Den där Moyo Mannen.
He take my breath away.
I kväll tränade vi ca 30 min. Man ska sluta när man är på topp.
När hundrackarn hoppar högt hinder, apporterar och hoppar tillbaka. För första gången i sitt liv. Som han aldrig gjort annat. Han fattar snabbt.
Och kontakten var helt suverän i dag!

Jag blir mer och mer övertygade om att J har rätt. Han fixar BH provet till sommaren. Utan att blinka.

Jag vill ha en till Moyo. Exakt likadan. Kan kopiera sin hund någonstans? Slänga in han i kopieringsapparaten och ut kom en mini-Moyo.

Får inte glömma kära Dollan. Hon var duktig hon med. Hon borde vi skaffa tävlingslicens till. No problemas.
Hon fick även träna passivitetsträning med två dogosar. Funkade fint. I slutet satt hon och hängde som hon somnat sittande. Snygg Dolores.

Fast jag glömde som vanligt apporten i ridhuset och fick åka tillbaka.
Så nu är vi rätt trötta. Moyo smällde av i bädden direkt.

I morgon tror jag vi ska spåra. Moyo behöver det. Där funkar det inte riktigt. Men det är mitt fel. Som vanligt när något är fel.

See YA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0