I natt var jag ute och smög.

I morgonrock, foppatofflor och ficklampa.
Hade grannarna sett mig hade de trott jag blivit sjuk. I knoppen.

Men som vanligt har vissa hundar ett begär att sticka ut i mörkret dit utelampan inte når.
Så då måste jag smyga ut med ficklampan för att se att de inte befinner sig någonstans där det är strängt förbjudet att vara.

OCH VET NI VAD????

Det var frost på gräsmattan... Jag trodde jag skulle kunnat börja gråta. Jag ÄLSKAR sol, sol, sol.
Fast jag älskar hösten också, vackra färger, frisk luft och vackra dagar. Men frost betyder bara en sak.
Skrapa ruta, skotta snö, -30 grader.

Promenaden med A och Maffia blev av. Skulle ta Tina och Pupa, men Tina ville inte följa med. Hon sprang bara tillbaka till dörren, så då fick Moyo följa med i stället.
Maffia var VÄLDIGT intresserad av Pupa. Vem var den tjejen liksom?
Pupa var sitt sköna vanliga jag: Hej och Hejdå.
Hon har liksom inte tid att lägga så stor vikt vid tonårstjejer som beter sig som bulldozers.

På väg hem såg jag inför min inre blick (trots att vi inte varit borta så längre) att Tina skulle ha rivit halva huset.
Men så fel jag hade där också. Hon låg på bädden och sov. Men blev givetvis överlycklig att vi var hemma igen.
Misstänker att hon trodde att vi lämnat henne för att sticka till Tjeckien :-D

Nu kommer snart J hem med fredagsmyset. Dags att laga mat.
Blir älgkött i dag.

Jobbar hela helgen så det blir husse J som får hålla ställningarna.

HAJDÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0