Nästan ett dygn sedan och död mus

Och inget har hänt... Hehehe...
Jo, det var uppfödarutbildningen i kväll. Snart är jag klar, 14/12. Det var min och L´s tur att ha fika.
Och överambitiös som man är (och sämst på att baka) så gjorde jag muffins med Äpple och havregrynstopping.
Hittade receptet på Dagens Muffins.
Det roliga är att de gånger jag tagit fika har det alltid varit muffins. Det är min signatur.
Först var det Muffins med cocoscrisp, sedan chokladmuffins med macadamianötter.
Så Muffins is my shit!

I dag har vi tränat också. Först jag och Hima. Hon överraskar den lilla tjejen. Hon är så himla arbetsvillig. Och vilken kamplust hon skaffat sig på senare tid. Så kul hade vi tillsammans i dag!
Sedan var det jag och Moyo man. Han, ja, vad säger man om han? Tjuren Ferdinand med Alfons Åbergs syndrom.
Han ska bara... Söla sig lite och titta ut i rymden och fundera.
Apporten är samma visa varje gång. Jag kastar, Moyo springer, stannar, tittar på apporten, tittar på mig, tittar ut i rymden. Samma sak varje gång, den första gången. I don´t know why. Alla andra gånger, så gör han precis som man ska. Men vi hade kul vi också.

Längtar redan tills i morgon då vi får gå ut igen.

Jo, en läskig sak.
J och jag kände i dag en märklig lukt. Det luktade skit blandat med avlopp. J tog tag i saken och rensade avloppet i pannrummet eftersom vi inte har någon dusch där längre (Jo, det är toalett i vårt pannrum + att det var dusch där också tidigare). Han trodde att det kanske luktade för att det inte runnit vatten i avloppet på länge.
Nä, sen sa jag till honom att det måste vara i tvättstugan för där luktade det mest.
Jag for i alla fall i väg på kursen och på vägen hem ringer J. Han hade löst mysteriet med lukten.
EN DÖD MUS. I musfällan. I värmen i pannrummet. GOSH!
Han hade då städat hela pannrummet, dammsugit med min gamla dammsugare (som han sedan kastade bort) och nu är han livrädd att få sorkpest.
Men den lukten.... Nu när man vet att det var en död mus, är det ännu värre.
Och att hundarna inte försök ta sig in dit i hörnet. Fast de kanske inte gillar död, varm mus.

Pratade sedan med min syster. Berättade om lukten och musen. Hon berättade då att hennes dotters farmor hade också haft en mystisk lukt i deras hus. De hade letat utan att finna. Tills en dag då en propp gick i huset (de har ett gammal proppskåp). Och vad fanns inte där inne om inte en stekt mus i ett av propputtagen.
Fy fan för musar alltså!

Så nu har jag med lätt irriterad röst förklarat för J att det är för att han tagit ut "musskrämmaren" ut vägguttaget.
Jag har minsann hört dem gnaga på vinden. Kanske de försvinner nu igen?

Annars sa L att har man hemförsäkring kan man be dem komma och utrota dem.
Eller så får man skylla sig själv som bor på underbara landet med en stor äng alldeles inpå.

Men NO MORE MUS I MITT HUS. Nu ska de väck.

Så, vilken härlig avslutning på bloggen i dag. Hoppas ni blev lika äcklade som jag!

KRAM!


Jag kommer drömma äckliga drömmar i natt om möss i störtkruka.


Kommentarer
Postat av: Emily

Jag skrattar ihjäl mig!!! HAHAHA!

Du är så rolig! ;)

Good Luck with the Mouse Hunt ;)

Puss

2009-10-20 @ 18:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0