Idol-Toves pappa.

Var på julfest i lördags. Idol-Toves pappa sjöng och spelade. Så komiskt. Och jag som tycker Tove ska åka ut...
Orkar inte ens se det sen Reza lämnade skiten.

Något annat som hänt förutom att vår dator kraschade innan helgen?
Jo, Moyo mannen och jag har ju tävlat. Och våran debut var inget annat än en ren och skär debut.
Moyo, vår sköna man, satte sig under platsliggningen och stirrade på mig som om jag skämtade med honom.
Sedan promenerade han på i sin egen lilla värld under linförigheten, precis som vanligt.
Moyo tycker liksom det här med lydnad är för amatörer, han gör för att jag ber han, inte för att det är roligt.

Sen var det läggandet. Moyo stannar (eftersom han vet att det antingen är det eller stående som gäller) och sen la han sig.
Inkallande var också en grej, varför springa allt man kan när man kan springa lagomt fort? Kommer jag inte i dag kommer jag väl i morgon, är Moyos melodi.
Ställandet nollade han. Han stannade efter två meter och stod jättestilla tills jag kom tillbaka.
Apporten gick hyffsat när han väl öppnat sina jätteläppar med ett smack och liksom lirkat in apporten i munnen, samma sak, varför göra något fort när man kan göra det sakta och ordentligt?

Hoppet över hindret var också bra, förutom att han var tvungen att sakta ner och kolla in apporterna som låg vid domaren. Hans lilla Alfons Åberg kom fram och han skulle bara...
Helheten blev bara en 6:a, då domaren tyckte att han verkade osäker. Ett annat, mer passande ord skulle vara uttråkad eller obrydd. Men jag förstår henne, Moyo är inte den som stutsar brevid, stirrar på en och väntar förväntansfullt på att få ett kommando.
Moyo gör sin grej, i sin takt, med sin touch på det.
Han är Moyo Man, vår filosof, vår Tjuren Ferdinand, vår Alfons Åberg. Och det är ju just för dessa egenskaper han är så speciell för oss. Det finns bara en Moyo.

Men kul var det! Ska absolut anmäla mig igen, kanske Moyo har en bättre dag eller Hima kanske kan också tävla? Om man utesluter platsliggningen för tillfället, då Hima gillar att skaffa nya kompisar. Jag tror inte man blivit så populär om ens hund drar upp hela startfältet.

Så min helg har bara varit trevlig. Hoppas eran också var det!

Kram och God Natt!

Kommentarer
Postat av: Tess

Nå men det var väl inte någon jättedålig debut:) Våran debut med Kenzo var. platsliggning- drar upp alla hundar, andra försöket samma sak så detta moment =o poäng..Fritt följ som fanns på denna tid- två varv runt plan i full fart innan man hoppar över staketet som är runt lydnads planen för att bada i bäcken som var 15 meter bort O poäng då hunden är ur hand. Inkallning- ok ni är där ska typ kolla lite därborta ca 50 m bort innan jag kommer för ni står ju kvar:)Tror vi fick ihop 110 p om jag inte minns helt fel. Och på träning hände aldrig något sånt där.. Men det är tjusningen med hunderiet:D Här är det segt med träning.. Cobran är i höglöp och det är inte kul, hon viker tom undan svansen för husse samt är allmänt prillig. Sköt om dig..kram kram

2009-12-02 @ 23:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0