Vårens första blodspår.

Så, Ä N T L I G E N kan man börja göra vettiga saker med hundarna igen!
Vintern är så obarmhärtigt lååååång.

Det har varit en lång dag för hundarna. Kan inte själv fatta att kl bara är 21.45.
Först var J ute med de äldre hundarna.
Sen åkte vi ner till köpingen där Dívka fick titta på människor och bilar på ICAS parkering, det är jobbigt det!
Sen åkte vi till brukshundsklubben för att titta om det tinat fram, och visst hade det väl gjort det. Så jag försökte, med betoning på försökte, köra lite lydnad med Moyo eftersom Dívka tagit på sig rollen som sabotör.
J  tränade lite med Hima.
Hemma igen så var vi ute. Hundarna lekte, Ice tränade med apporten.
Sen gick jag för att lägga de första blodspåren för året. Hima var först ut på ett rakt spår, hennes alldeles första. Hon körde järnet så hon missade slutet. Vi gjorde om det och då verkade hon fatta lite bättre.
Ice var lika duktig som Moyo var dålig. Men numer försöker han i alla fall inte gräva sin väg till Kina för varje bloddroppe.
Men nu är jag taggad och tänkte lägga nya i morgon. Jag får ta med Dívka i väskan och gå spåren när J kommer hem.

I morgon ska jag göra en M A S S A saker, men vet inte hur de ska bli gjorda, men det löser väl sig på ett eller annat sätt.
Jag ska försöka att börja grunda vår asfula spalje, men J påminde mig att man måste sandpappra den. Då tappade jag sugen. Bara det kommer ju ta en vecka. Men kanske suget är tillbaka i morgon och vädret är fint, då kanske jag börjar.


Våren är så fantastiskt H Ä R L I G!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0