Letat vägglöss

Så, E skrämde mig igår att jag kanske blivit biten av vägglöss.
Gick till sovrummet, väckte J, tände lampan, scannade av han om jag såg några löss, vände upp bäddmadrassen.
Men inga löss i sikte.
Faran var inte över... Började klia, överallt. Helt övertygad om att jag hade löss över hela kroppen försökte jag sova. Det gick till slut.
Vaknade, har nog aldrig klivit upp så fort ur sängen. Ringde J och sa att vi måste gå på lössjakt när han kommer hem.
Han blev märkbart irriterad av min tjatande om löss. Har jag inte cancer i fingret, så har jag blivit biten av löss.
Letade själv en stund, finstuderade under bäddmadrassen, under vanliga madrassen... Men hittade inga löss.
Började då övergå till att leta lössbajs. Åh, jag tror jag hittade lite, men det visade sig vara grus. I sängen.
Slet bort alla sängkläder, tvättar dem nu, ut med alla täcken och kuddar och bäddmadrass på vädring. Så att J kan kolla om han ser några löss under madrassen när han kommer hem.

Annars har jag då dammsugit (undra om det var för lössens skull?), ska skura när vattnet blivit varmt, sen ska hundarna badas och motioneras. I morgon kl.06.00 måste vi börja bege oss hemifrån, gärna en stund tidigare. Så det gäller att allt är färdigt innan dess.

Så, nu ska jag gå och fortsätta städa. Hoppas J vill grilla med mig i kväll, efter han letat löss.

Kommentarer
Postat av: Tess

haha, jag har oxå städat fast inte pga av löss:) synd att vi inte ska till piteå, då hade vi kunnat ses..ska nu stressa till jobbet..saknar er kram

2009-05-15 @ 11:45:24
URL: http://tezzca.dinstudio.se
Postat av: Emily

Sorry gumman...

dåligt samvete

2009-05-15 @ 13:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0