Kisskonversation på Färg & Tapet

Vi passade på att kolla golv till "Hundarnas Rum" efter att vi lämnat in min bil på rep.

Konversation:
Jag: Vad tycker du? Mörk grå eller ljus grå?
J: Inte vet jag. Vad tycker du?
Jag: Mörkgrå syns inte smuts lika bra på, men då syns kiss inte heller så bra. Fast på ljust golv syns kiss bra, men då syns också smuts bättre.
J: Men det kommer ju bara vara valparna som kissar inne, de andra hundarna är ju vuxna.
Jag: Bra! Då tar vi mörk grått. Eller?

Alltså, kanske man måste förtydliga att vi inte försöker "mörka" smuts hemma... Men grejen är det att 20 tassar drar in det mesta, särskilt då det regnar ute. Och 20 tassar gör avtryck överallt... Och man kanske inte hade lust att skura 250 gånger om dagen. Och kisset då? Trampa i kiss är inte heller kul, även om pölarna är minimala. Jag har fått byta sockar 7 gånger om dagen när valpen precis kom hem, tänk då vad 5-10 valpar kan göra? Därför vill jag ha ett "kisssäkert" golv så jag ser vart jag sätter fötterna. Nog förklarat om det.

Jag har fått rubbad rytm i livet. Inte är jag trött mitt i natten inte. Men tro på morgonen, som en klubbad säl....

I morgon har jag alltså ingen bil. Så jag funderar på vad jag ska hitta på? Säkert blir något väldigt akut så jag A B S O L U T måste ha bil, bara för att jag inte har någon. Fast det bästa är att den ska bli färdig någongång i morgon, så förhoppningsvis får jag hämta den redan på eftermiddagen.

Nu snarkar det i hela huset, 4 hundar och husse snarkar säkert längre bort i huset.

Jag ska också gå och joina kören snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0