Fisketur

I dag har min kära lillasyster hjälp mig att städa. Det är roligt tyckte hon, inte jag. Men välbehövligt.
Sedan ringde mamma och frågade om vi skulle fara och fiska.
Vi har nu då varit i J´s stuga. Grillat korv och hamburgare och metat.
Jag tappade räkningen på hur många små mörtar och aborrar som jag fick upp. De var på hugget.
Där var även J´s farbror och hans familj. Tror nästan att mina småsystrar hade lite ragg på pojkarna där.

Nu ska jag och lillasyster spela lite spel på datorn, i morgon ska vi fortsätta städa.
Sa även att vi ska fara in till Vännäs och försöka hitta nya gardiner till sovrummet, jag vill nu ha mörklila där.
Hundarna har självklart varit med, Moyo han ramlade i vattnet så klart. Och givetvis är han sämst på att simma och ser ut som ett drukningsoffer. Sen är de totalt uppätna under magen, trots myggmedel. Så i morgon måste jag försöka tvätta av dem och smörja in dem.

I morgon far även Maffia till A & C igen och Ice kommer hem, den lilla räkan.

Sedan är det bara att packa grejerna för att bege sig till Gällivare och midnattsolsutställnigen. Där ska vi ta en veckas semester, Dívka, Hima, Maffia, jag och Lillasyster. Vi ska fiska, mysa och bada tänkte vi.

Nu ska jag avsluta det här. Vi återkommer.

Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0