Jag Önskar

Ni alla fått träffa Anders. Av någon anledning så tänker jag på honom i natt.
Då hade ni fått lära känna en otroligt fin människa. En sådan som jag önskar att alla någon gång får äran träffa i sitt liv och känna glädjen att man känt en sådan människa.
Så glad, så osjälvisk, så rolig. Bara så underbar. Han fanns alltid där för en, när som helst. Alltid. Utan att kräva det minsta tillbaka. Jag förstår varför min syster älskade honom så mycket.

När han försvann, försvann en del av oss alla.


VILA

Min rastlösa själ krävde att få slå sig ner en stund när jag mötte dig

Nu ska vi vila ett slag sa själen till mig

Förvånad och lite irriterad blev jag

Du har väl aldrig vilat en dag

Du har klöst rivit och rusat fram

Aldrig varit särskilt varsam

Men jag gillar vårt tempo nu går vi igen

Jag fattar inte varför du stannat egentligen

Blunda sa själen och känn efter vad du känner

Då snuddade ditt hjärta vid mina händer

Plötsligt förstod jag varför själen slog sig ner just nu

Jag hade mött min like. Du.


©
Tina


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0