Mange Schmidt och bakåtfylla

I dag är jag alltså bakfull. Inte så där "ligga under köksbordet i fosterställning-bakis", utan lagomt bakåt med smygande huvudvärk, trött som satan och konstant hungrig.

I går for då jag och min kära syster ut. Vi hamnar på ett uteställe och ställer oss i kön. Där inser vi fort att alla är 18+... Och vi är 20+...+....+....+ Syrran tittar på mig och säger:
"I kväll är jag inte en dag över tjugo!"
Jag håller med och säger, snäll som man är:
"I dag kan jag vara din storasyster för omväxlings skull, vi kan säga si så där 22 år."
Medans vi även står i kön så ser jag en affisch: Kolla syrran, Mange Schmidt ska vara här någon kväll... Äh va fan, det är ju i kväll!
Vi lämnar funderingarna på Mange och nöjda med vår bestämda ålder så vill vakterna se leg, KANONERS! Redan någon som inte anser att man är en dag över 18.

Vi glider in, 20 och 22 år gamla. Letar oss till baren och dansgolv. Intar scenen och drar av några karaokesånger, bla Främling (som jag givetvis avslutar med det berömda Carola movset) och No woman No cry. Ja, både tändare och busvisslingar fick man. Tror att movset var det som drog det längsta strået.

Sen börjar Mange spela, ja just ja, vi hade ju glömt bort han. Alla som verkligen är 18 står längst fram och skriker och hoppar. Vi håller oss längst bak och kör lite schyssta danssteg. Syrran skriker mig döv i örat:
"Vi måste fixa en autograf till min dotter!"
Jag tyckte det lät svårt, men sa att hon skulle försöka. Men nej nej, inte kunde hon det inte.
Och här börjar lögnen.... Jag tar på mig min mammaroll och går fram till en bartender. Kör min påhittade historia och att min 7årig dotter bara måååååste få Manges autograf. Han kan tyvärr inte hjälpa mig. Snackar då med en vakt och kör samma vals, bottennapp där med. Pratar då med krogvärden, visst, han förstod han hade ju själv en 8 årig dotter hemma (jag är en hemsk människa). Han skulle göra vad han kunde...

Och nu förstår ni, den lilla lögnen hängde med mig överallt, jag beklagade mig vitt och brett till alla om min lilla dotter som ääääälskade Mange Schmidt.

Hittar krogvärden igen och han pekar, i baren är Mange.

Jag glider fram till Mange Schmidt snygg som tusan efter 3 cider, ½ vinflaska, 2 drinkar och 2 6:or tequila...
"Tjenar Mange! Min lilla dotter bara måste få din autograf, hon bara älskar dig. Jag har redan fixat Brolle Jr autograf åt henne en gång när jag var ute."
Ja, den om Brolle Jr måste VERKLIGEN ha fått han laddad på att ge "min" dotter en autograf.
Visst säger han, hämta bara papper och penna.
Och så skriver han:
Till My
Största kramen
Mange Schmitd

Men ni vet, en hängiven mamma tvivlar alltid på att ungen ska tro henne och ber syrran fiska upp sin mobil och ta en bild på "mamman" och Mange.

Ja, det blev verkligen ett kanon bild! My´s mosters stora skalle tar upp nästan hela bilden och brevid ser man att det är en något överskuggad Mange... Att mostern också är jävligt packad syns också.

Tackar Mange med en kram och att han gjort en liten tjej glad. Man är ju så klart den bästa mostern i hela världen som gör vad som helst för att ungarna ska få sig en autograf...

Sen får vi två efterhängsna karlar på kroken. Vi villar bort dem på MAX, men de hittar igen oss. Vi går på en annan MAX (då har den ena gått efter långa utlägg om att han gör bäst att gå hem och lägga sig).
Den andra vill inte lika villigt ge upp.
Jag säger åt han:
"Du, syrran har både man och barn."
Svaret:
"Du tror inte hon vill då?"
Hmmm... svår fråga?!

Hur som helst, väl inne på MAX så vill han gå på toa. När han är där säger syrran, NU DRAR VI!
Vi rusar genom stan medans jag skriker RUN FOREST RUN! Det måste ha varit en schysst syn för gudarna.

Hoppar in i en taxi där vi har en väldigt givande diskussion med taxichauffören om månggifte. Syrran tyckte helt klart att man kunde ha flera fruar och att man kunde få en dag där man fick sex. Tex Monica har måndag, Susanne har tisdag, du onsdag. Ja, syrran, vi hade verkligen på oss våra Gyllende Dansskor i går. I vårt absoluta esse.

Kvällen slutar med att syrran råkar skalla mig, vi väcker upp båda man och ett barn med vårt diskreta kvällsfika.

Jag ringer och väcker upp min karl som kör 4 mil enkel väg och hämtar hem sin slagna dans/schlager/"mamma".
Tack älskling! Du är snäll du.
Hjälten smäller av i sin egen säng 05.00...

Just fan! Jag och gubben hann också med att köpa en ny bil i går... En vinröd Chevrolet Transport -99... Så har man stora hundar, så har man stor bil! Hämtar den på måndag... Men kom just i denna sekund på att jag då har hunduppfödarutbildningen, jaja, det löser sig.

Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0