Whoo, vilken dag!

Åkte ner till Övik på bruksutställning. Moyo var den enda unghundshanen och det var 4 hanar i öppna klassen.
Moyo fick 1 kv, 1 kk, CK och BHKL 2 och en supersuper kritik. Det var bara Moyo och en till hane i öppna klassen som fick 1:a i kv. De andra åkte ut på 2:or.
Jag var helt i en annan värld just då! Domaren frågade mig när bästa hane skulle utses:
"Hur gammal var han nu igen?"
Jag svarade och han sa då att den andra blev 1:a.

Hima då? Ja, det var 3 juniortikar där och Hima fick 1:a kv och 3:a kk. Han tyckte hon var alldeles för liten för sin ålder och jag kan inte annat än att hålla med. Även Hima fick en superkritik.

Så stolta och glada vände vi hemåt och åkte in till Umeå för att fika och köpa goda ben till hundarna. Givetvis köpte vi ett till Ice också.

Nu ska jag fixa igång med mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0